Onlangs ben ik verhuisd en uiteraard geef je dat aan alle relevante partijen zo goed mogelijk door, zodat er geen post kwijtraakt. Zo ook aan m’n zorgverzekeraar. Maar dan gebeurt er toch iets wonderlijks.
Ik krijg een brief op m’n oude adres van de zorgverzekeraar met de tekst:
“Onlangs heeft u aan ons een adreswijziging doorgegeven. Wij willen u erop wijzen dat wij in onze administratie de adresgegevens van de Gemeentelijke Basisadministratie aanhouden. U hoeft dus een adreswijziging niet meer rechtstreeks aan ons door te geven, maar alleen bij uw Gemeente.”
Het wonderlijke is dat ik al ruim voor de dagtekening van de brief de wijziging aan de gemeente had doorgegeven en dat deze ook al bevestigd was. Dus ze hadden als ze inderdaad goed hadden gekeken het kunnen weten en de brief naar het goede adres kunnen sturen. Nog wonderlijker is misschien, als je toch mijn brief met mijn nieuwe adres naast je hebt liggen, dan stuur je toch geen brief naar het oude adres?!?
Maar goed, dan denk je dat je het gehad hebt, maar het kan nog wonderlijker. Een week later krijg ik nog een brief met m’n nieuwe polis van de zorgverzekeraar, nog steeds op het oude adres (en dat ongeveer een maand na doorgeven). In die brief staat:
“Wij verzoeken u te controleren of uw persoonlijke gegevens op het polisblad juist zijn. Het is belangrijk dat u wijzigingen, die van belang zijn voor uw verzekering, binnen 14 dagen schriftelijk aan ons doorgeeft.”
En het laat zich al raden………,op de polis staat….. ook het oude adres. Maar we weten inmiddels dat het schriftelijk doorgeven van die wijziging niet helpt.